Anunț cu privire la inițierea concursului privind selectarea unui reprezentant al mediului academic, pentru a fi inclus în componența nominală a Comitetului de supraveghere a auditului

Luni, 30 septembrie 2024

I.P. „Consiliul de supraveghere publică a auditului”, în conformitate cu art. 38 alin. (2) al Legii nr. 271/2017 privind auditul situațiilor financiare, precum și a pct. 7 și 8 ale Regulamentului de activitate al Consiliului de supraveghere publică a auditului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 807/2018 (în continuare – Regulament), anunță inițierea concursului privind selectarea unui reprezentant al mediului academic specializat în audit, pentru a fi inclus în componența nominală a Comitetului de supraveghere a auditului.

Totodată, comunicăm că potrivit pct. 9 al Regulamentului, membrii Comitetului se confirmă de către Guvern pe un termen de 3 ani, pentru maximum 2 termene consecutive.

Conform pct. 10 al Regulamentului, candidaturile desemnate urmează să corespundă următoarelor criterii:

a) să fie nepractician (orice persoană fizică care, pe parcursul a cel puțin 3 ani precedenți, nu a efectuat audit, nu a deținut acțiuni (părți sociale) în capitalul social al unei entități de audit, nu a fost membru al consiliului, al organului executiv sau de supraveghere a unei entități de audit și nu a fost angajată la o entitate de audit;
b) studii superioare în domeniul economic sau juridic;
c) vechime în muncă de cel puţin zece ani în domeniul educației în sfera auditului;
d) capacitatea de a analiza sub diferite aspecte şi de a aplica această analiză în procesul decizional;
e) cunoașterea limbii române;
f) capacitatea de a comunica eficient în timpul discuţiilor, precum şi de a formula în scris obiecţii şi propuneri asupra proiectelor de acte normative examinate şi opinii asupra problemelor discutate în scopul luării deciziei finale;
g) soțul/soția, rudele de până la gradul al II-lea, inclusiv, afinii de gradul I nu sunt auditori, acţionari/asociați, membri ai organului executiv al entităţilor de audit, fapt confirmat prin declarația pe propria răspundere;
h) nu are antecedente penale, fapt confirmat prin cazier judiciar.

Candidații, în termenul indicat, depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care conține:

a) cerere de înscriere la concurs;
b) copia buletinului de identitate;
c) copia diplomei de studii superioare;
d) dovada ce confirmă activitatea desfășurată;
e) Curriculum vitae;
f)  cazierul judiciar;
g) declarația pe propria răspundere privind respectarea criteriului prevăzut la pct. 10 lit. g) din Regulament.

Termenul de prezentare a dosarelor este 11 octombrie 2024, ora 16:00.

Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora la adresa: mun. Chişinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni 57/1, et. 4, biroul nr. 416, telefon de contact: 022 66 75 49, 022 66 75 91.